anledningen till krök

Jesper och jag löste nyss gåtan till varför vi krökar mer än andra, vi är helt enkelt bättre på att hitta anledningar till att kröka. Alla människor överallt söker alltid efter anledningar, men många äldre människor framförallt är mycket mycket dåliga på det. De hittar bara den uppenbara, t ex födelsedagar och andra stora högtider t ex midsommar, julafton eller nyår. Jesper och jag, framförallt Jesper ser anledningar till krök i det mesta, t ex om han fått extra sallad på sin dallashamburgare till lunchen så drar han ett sms till mig direkt och berättar vad som hänt och frågar mig om jag också anser att det är värt att fira det ikväll. Jag, förståndig som jag är, försöker ju oftast lugna ner min vän i de här lägena och förklara för honom att man kan inte fira allt med att kröka, men många gånger åker jag rätt i fällan ju. T ex förra fredagen, firade Jesper att han var ledig. Det gick jag med på och (ni kan scrolla ner och se hur det slutade) det gick ju sådär.

Vi är alltså bara bättre på att hitta saker att fira än andra.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Du behöver inte förklara varför ni har en så intim relation. Jag menar, vem frågade? Nu känns allting däremot ganska misstänkt...

2009-01-06 @ 19:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0